ساداتيان: بخش خصوصی دیگر توان تولید ندارد 

جمال ساداتیان معقتدست در شرایط اقتصادی که بر سینمای ایران حاکم است دیگر بخش خصوصی توان تولید ندارد و تنها سینمای دولتی میتواند روی پایش بایستد.
جمال ساداتیان تهیهکننده سینما در گفتگو با مهر گفت: هزینه تولید فیلم در کشور به قدری بالا رفته است که فکر نمی کنم بخش خصوصی دیگر توان چندانی برای تولید داشته باشد. اگر هم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شرایط بهتری را برای صدور پروانه ساخت فیلمها فراهم کند این امر باز هم نمیتواند تاثیری در شرایط فعلی تولید فیلم در سینما داشته باشد؛ چراکه شرایط اقتصادی این روزهای سینما اجازه نمیدهد فیلمی را جلوی دوربین ببریم.
وی در پاسخ به این که بدنامی مهری و جامهدران از آثاری که قبلا پیشتولید آنها را آغاز کرده بود، خواهد ساخت یا خیر؟ توضیح داد: شاید بتوانم این دو فیلم را بسازم شاید هم نه. این دو فیلم را آنقدر دوست داشتم که پیشتولید آنها را آغاز کردم اما شرایط برای تولید این دو فیلم در حال حاضر وجود ندارد.
تهیهکننده فیلم سینمایی برف روی کاجها ادامه داد: همه چیز این روزها دست به دست هم داده تا چرخه اقتصادی سینما نچرخد. به عنوان مثال طی یک سال گذشته دستمزد بازیگران و دیگر عوامل تولید فیلم بالا رفته و همین مسئله سبب شده تا هزینه ساخت یک فیلم سینمایی در حالت عادی به یک میلیارد تومان برسد. ساداتیان گفت: این در حالی است که با هزینه بالای تولید در بخش خصوصی، نمیتوان به بازگشت سرمایه امیدوار شد و همین مسئله ریسکپذیری در تولید فیلم را افزایش میدهد. وی در پایان بیان کرد: در حال حاضر تنها سینمای دولتی است که میتواند روی پای خود بایستد، سینمای دولتی هم که معمولا نمیتواند با مخاطب ارتباط برقرار کند.